Januari 2006 Tasmanie,

Dit Eiland ligt aan de zuidkust van Australie. Het is 4 keer zo groot als nederland. De Australiers zelf noemen het Tazzie.

We zijn met de boot vanaf Melbourne vertrokken en de trip duurde zo'n negen uur Onze eerste indruk was wauw wat een mooi en rustig eiland. Eerst maar eens een camping voor de nacht zoeken..

Wat ons meteen opviel was dat de mensen hier erg relaxed en vriendelijk zijn. De volgende dag zijn we maar gaan rijden het was overal zo mooi en groen dat het niet uitmaakte waar we naar toe gingen. Na een mooie waterval bezichtigd te hebben zijn we gestopt bij Derwent Bridge voor een paar nachten. Dit is een natuurpark met een kleine camping. En ja hoor de eerste kangaroe kwam ook voorbij, het echte austalie gevoel was er helemaal. In het park hebben we een paar hele mooie wandel tochten gemaakt. Tijdens deze tocht zagen we een Echidna een erg lief diertje dat leek op een egel. En in de avond waren er possums. We hadden stiekem wat brood onder het raam van de camper gelegd om deze goed te kunnen zien en om er een mooie foto van te maken.

En de reis ging verder naar Hobart, de hoofdstad van Tazzie. Echt een hele mooie stad waar ze oude pakhuizen hebben omgebouwd tot winkels, restaurants ed.

Op onze reis kwamen we door Fortescue bay, dit zag er ook mooi uit om een wandeling te maken. We hadden een tocht uitgezocht van 6 km. Het was er echt heel mooi om te wandelen tot het laatste stuk, hier was het pad helemaal dicht gegroeid en ja hoor Mark zag hier een slang en wij wisten natuurlijk niet of het een giftige was. En het was een grote. Na een grote stok te hebben gevonden zijn we toch door gegaan tot ik een grote slang zag. Nu werd het toch te gek en zijn we maar omgedraaid en terug gelopen. Na navraag te hebben gedaan bij de ranger, waren het giftige slangen alleen niet gevaarlijk, alleen als ze baby's hadden. Alleen wisten wij natuurlijk niet of er baby's waren. We hebben er goed aan gedaan om terug te lopen.

Volgens de folders was het ook een must om naar de kleinste pinquins van de wereld te kijken. Deze kwamen s'avonds aan land om te rusten na een hele dag in zee naar voedsel te hebben gezocht.

Ook was ons aanbevolen om naar Port Arthur te gaan. Dit is een oude gevangenis op Tasmanie. Het was vroeger onmogelijk om daar te ontsnappen.. Heel veel delen zijn nog bewaard gebleven. Echt heel indrukwekkend.

In Mount Field national park zijn we naar de hoogste bomen van Tazzie gaan kijken. In dit park zijn ook geweldige watervallen en grote varens. Het fijne van deze parken is dat ze zo groot zijn dat het net lijkt of je alleen in zo'n park bent.

Na door de bergen en heel wat gezellig uitziende dorpjes te hebben gereden, kwamen we uit in het Freycinet natuurpark. Hier is Wine Glass bay, dit staat op echt alle folders van Tazzie, maar nu we het hebben gezien snapte we ook waarom, het is echt prachtig hier.Na een hoge klim hadden we een prachtig uitzicht over een baai. Met azuur blauw water, een wit strand en omgeven door groene natuur. Hier hebben we een wandeltocht van 7 km gemaakt.

Na drie en een halve week op Tazzie was het tijd om weer eens terug te keren naar het vaste land. Dus met de boot terug naar Melbourne ..

< Vorige ================================== Volgende >

Tall tree. Mount Field national park Tasmanie

Wine glass bay. Tasmanie

Voomalige gevangenis. Port Arthur. Tasmanie

s'Werelds kleinste Pinguins. Bichino Tasmanie.